2speak.co.il

שאלה

היי. אני לומדת אנגלית בצורה מאוד רצינית כבר שלוש שנים, קוראת הייטב ומסתדרת לא רע בכלל עם כתיבה ואפילו הבנת דיבור, אבל משום מה לא מצליחה לדבר בהתאם לרמה שלי בשאר תחומי האנגלית. איך לשפר את המצב?
31/07/2013

תשובה


שלום. מחקרים הוכיחו כי השליטה על השפה מורכבת למעשה מכמה מיומנויות שונות לגמרי: האזורים במוח האחראיים על הפקת דיבור שונים לגמרי מן האזורים המופקדים על הבנת הדיבור, וקל וחומר שמדובר ביכולת שונה מאשר כתיבה או קריאה (אפילו בתחומי אותה השפה!). מסיבה זו המצב שאת מתארת בהחלט לא ייחודי, ולמעשה אופייני לתלמידי שפות זרות רבים ש"זוכים" לאימון לא מאוזן (הרבה יותר קל ללמד הבנת נקרא והבנת דיבור מאשר לתרגל דיבור בעל פה).

הפתרון הוא כמובן תרגול מונחה מטרה, או במילים פשוטות: לדבר ולדבר ולדבר. השיטה היותר יקרה היא מורה פרטי (שוב, חשוב להסביר לו שהמטרה שלך רק לנהל שיחה), אולם בהחלט אין צורך לשלם 80-150 ₪ לשעה כדי לשפר את האנגלית המדוברת שלך.

קיימים פתרונות שונים של שיעורי דיבור באינטרנט (באמצעות תוכנות כמו סקייפ וכדומה) בעלות של 0.2-1.5 ₪ לדקת שיחה, ותמיד ניתן לנסות למצא שותפים לשיחה (באמצעות האינטרנט ניתן לחפש גם בחו"ל) שישמחו לתרגל איתך שיחות חולין. זכרי כי המטרה שלך היא לדבר, לא רק להקשיב. בהצלחה.



פורום לימודי אנגלית
v
Copyright © 2024 2speak.co.il כל הזכויות שמורות
אתר לימודי אנגלית מציג בפניכם מידע ועסקים מומלצים מתחום לימודי אנגלית
רוצים ללמוד אנגלית? מלאו את הפרטים וקבלו הצעות עוד היום
אנחנו עובדים עם בתי ספר מובילים בישראל - השאירו פרטים ונדאג להפנות אליכם את הטובים ביותר

שם מלא:
טלפון:
אימייל:
יישוב:
אנחנו לא נשלח אליך SPAM לאימייל, המספר יעבור לספקים מומלצים בלבד!